TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Cerita hantu, misteri, paranormal, UFO, alam ghaib dan perkara yang tidak boleh dijelaskan oleh sains

Moderator: Moderators

Re: TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Postby encik kacang » Fri Jan 29, 2010 10:59 pm

hantu jipun sekolah kuhara... :lol2: hantu jipun buat perbarisan sepanjang jalan timur ...kalau kamurang orang tawau mesti kamu tahu mana jalan timur...tapi yang mengalaminya "hanya pada yang berada pada masa yg tertentu"...masa untuk tengok saya tidak tahu..tapi biasanya bukan sahaja malam jumaat hari biasa pun ada cuma.. "masa kejadian adalah mengikut peristiwa yg pernah berlaku"..

banyak lagi cerita dah.......... hanya segelintir orang tawau yang tahu tentang kawasan2 "Danger".... antaranya "pasar jin / bandar jin" aku dengar2 sebelah sekolah islamiyah di tawau...

di kampung aku plak dulu2 ada cerita berbeza...ada pontianak dekat2 kebun orang di rumah aku...masa tu aku masa kecik...tapi suara "benda tu" jelas....ada pakcik jawa ni memang orang bilang gila gila...dia pigi tembak tu pontianak... selang beberapa hari pontianak itu tidak ada lagi disitu..

pernah tak melihat anjing sebesar kerbau atau lembu??.... ajaib tapi benar... itu antara misteri dan bahan cerita segelintir orang tawau..

byk kisah "di rasuk hantu"... di sekolah sekolah menengah...tp sekolah mana....lu cari lah sendiri...setiap sekolah menengah di tawau ada "rahsia"nya cuma tidak menjadi perbualan orang takut2 terjadi pada diri sendiri...

kata orang2 tua saya lah......"jangan cari nahas"..."elak selalu bercakap besar"..."jangan jalan sendiri sendiri waktu malam"..."jangan takut atau terlampau berani..jangan tegur jika tidak kuat iman"...

kalau mahu cari tempat2 tersebut..jangan tanya sama orang2 muda...tanya sama orang2 tua yg lama duduk di satu tempat di situ...... :mrgreen:
User avatar
encik kacang
Respected SF Veteran
Respected SF Veteran
 
Posts: 25692
Joined: Sun Sep 06, 2009 5:47 am
Credit in hand: 306.43
Bank: 10,268.04
Location: jalan kebun dalam kebun sebelah kilang

Advertisement

Re: TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Postby Resya88 » Sun May 30, 2010 7:39 pm

satsuma wrote:hantu jipun sekolah kuhara... :lol2: hantu jipun buat perbarisan sepanjang jalan timur ...kalau kamurang orang tawau mesti kamu tahu mana jalan timur...tapi yang mengalaminya "hanya pada yang berada pada masa yg tertentu"...masa untuk tengok saya tidak tahu..tapi biasanya bukan sahaja malam jumaat hari biasa pun ada cuma.. "masa kejadian adalah mengikut peristiwa yg pernah berlaku"..

banyak lagi cerita dah.......... hanya segelintir orang tawau yang tahu tentang kawasan2 "Danger".... antaranya "pasar jin / bandar jin" aku dengar2 sebelah sekolah islamiyah di tawau...

di kampung aku plak dulu2 ada cerita berbeza...ada pontianak dekat2 kebun orang di rumah aku...masa tu aku masa kecik...tapi suara "benda tu" jelas....ada pakcik jawa ni memang orang bilang gila gila...dia pigi tembak tu pontianak... selang beberapa hari pontianak itu tidak ada lagi disitu..

pernah tak melihat anjing sebesar kerbau atau lembu??.... ajaib tapi benar... itu antara misteri dan bahan cerita segelintir orang tawau..

byk kisah "di rasuk hantu"... di sekolah sekolah menengah...tp sekolah mana....lu cari lah sendiri...setiap sekolah menengah di tawau ada "rahsia"nya cuma tidak menjadi perbualan orang takut2 terjadi pada diri sendiri...

kata orang2 tua saya lah......"jangan cari nahas"..."elak selalu bercakap besar"..."jangan jalan sendiri sendiri waktu malam"..."jangan takut atau terlampau berani..jangan tegur jika tidak kuat iman"...

kalau mahu cari tempat2 tersebut..jangan tanya sama orang2 muda...tanya sama orang2 tua yg lama duduk di satu tempat di situ...... :mrgreen:


huhuhu.. :mrgreen:
Just Be Nobody.
User avatar
Resya88
Orang Baru
Orang Baru
 
Posts: 211
Joined: Fri May 08, 2009 10:15 pm
Credit in hand: 49.46
Location: On eArtH!! - Kuala Lumpur-

Re: TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Postby encik kacang » Sun May 30, 2010 9:58 pm

fenomena kena kejar hantu.. :lol2:
User avatar
encik kacang
Respected SF Veteran
Respected SF Veteran
 
Posts: 25692
Joined: Sun Sep 06, 2009 5:47 am
Credit in hand: 306.43
Bank: 10,268.04
Location: jalan kebun dalam kebun sebelah kilang

Re: TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Postby seasons elo » Sun Jun 06, 2010 6:49 pm

sompoton wrote:sna pulau gaya..
hantu pilak2 :wall:

huahuahuahuahua lucu2..hantu ni mmg mcm2 ada...uiii best cita kmurang ni...suspen...tower tm ni besar2 ba,jd mgkn sbb 2la 2 hantu suka tinggal,mcm banglo la katakan :lol2: ....cita lg.... :clap2: :clap2: :clap2:
ANAK SABAHAN 4EVER
User avatar
seasons elo
Peminat Setia SF
Peminat Setia SF
 
Posts: 975
Joined: Sat Jun 05, 2010 5:56 pm
Credit in hand: 0.00

Re: TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Postby Shu Khi » Sun Jun 06, 2010 8:38 pm

setakat ni blm ada la yg real sia nampak antu wpun kadang2 mancing 1 urg sampai pagi..mangkali diurang pun surrender tinggu sia.. :slaugh:
mana-mana ja...
'The tragedy of life is not much what men suffer, but rather what they miss'
User avatar
Shu Khi
Respected SF Veteran
Respected SF Veteran
 
Posts: 22227
Joined: Sun Nov 02, 2008 10:53 pm
Credit in hand: 138.47
Bank: 53,954.04
Location: Kota Kinabalu

Re: TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Postby seasons elo » Mon Jun 07, 2010 12:24 pm

Shu Khi wrote:setakat ni blm ada la yg real sia nampak antu wpun kadang2 mancing 1 urg sampai pagi..mangkali diurang pun surrender tinggu sia.. :slaugh:

huahuahua...bb ko hantu pncing..jd dorg pn respek la katakan...hauhauahauahua :lolrf: :lolrf: ada lg cita ka??
ANAK SABAHAN 4EVER
User avatar
seasons elo
Peminat Setia SF
Peminat Setia SF
 
Posts: 975
Joined: Sat Jun 05, 2010 5:56 pm
Credit in hand: 0.00

Re: TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Postby Shu Khi » Mon Jun 07, 2010 12:48 pm

seasons elo wrote:
Shu Khi wrote:setakat ni blm ada la yg real sia nampak antu wpun kadang2 mancing 1 urg sampai pagi..mangkali diurang pun surrender tinggu sia.. :slaugh:

huahuahua...bb ko hantu pncing..jd dorg pn respek la katakan...hauhauahauahua :lolrf: :lolrf: ada lg cita ka??

saya rasa bisuk..mcm ko yg akan melapur tu sini...nah..jaga2 ko sana.. :slaugh:
mana-mana ja...
'The tragedy of life is not much what men suffer, but rather what they miss'
User avatar
Shu Khi
Respected SF Veteran
Respected SF Veteran
 
Posts: 22227
Joined: Sun Nov 02, 2008 10:53 pm
Credit in hand: 138.47
Bank: 53,954.04
Location: Kota Kinabalu

Re: TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Postby seasons elo » Mon Jun 07, 2010 1:09 pm

huahua ba mna lg cita hantu kmurang ni???cita lg...lg,siuk bh aku dangar ni,,takut pn ada jga,,lucu pn ada jga bh... :clap2: :clap2:
ANAK SABAHAN 4EVER
User avatar
seasons elo
Peminat Setia SF
Peminat Setia SF
 
Posts: 975
Joined: Sat Jun 05, 2010 5:56 pm
Credit in hand: 0.00

Re: TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Postby tambuakar sabah » Mon Jun 07, 2010 2:03 pm

6sense_VampireGurl wrote:
bawanggazo wrote:di kuburan ada hantu kaitu.. :slaugh:

Tia smestinya...



nda juga la sebab kuburan yang dekat sama aku ni tiada pun hantu...................kuburan dalam lukisan. kohkohkohkoh.
User avatar
tambuakar sabah
Teman SF
Teman SF
 
Posts: 1126
Joined: Tue Feb 10, 2009 12:33 pm
Credit in hand: 0.00
Location: Tabasan Aki Sia Sana Belakang Rumah

Re: TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Postby seasons elo » Mon Jun 07, 2010 2:16 pm

dl aku tinggal d kudat mcm2 hantu aku tgk...pandai bersilat lg hantu nya,pndai memancing..xkira siang tau mlm pn ada ja hantu 2... :lol2: :lol2:
ANAK SABAHAN 4EVER
User avatar
seasons elo
Peminat Setia SF
Peminat Setia SF
 
Posts: 975
Joined: Sat Jun 05, 2010 5:56 pm
Credit in hand: 0.00

Re: TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Postby -asal budak kampung- » Mon Jun 07, 2010 7:14 pm

seasons elo wrote:dl aku tinggal d kudat mcm2 hantu aku tgk...pandai bersilat lg hantu nya,pndai memancing..xkira siang tau mlm pn ada ja hantu 2... :lol2: :lol2:



hahaha tempat kmi pn banyak bh hantu,,ada hantu yg pandai tarik bulan,,klu d kk lg lh banyak,,mcm2 adaaa hahaha,,paling bikin takut hantu pilak wakakaka :lolrf:
User avatar
-asal budak kampung-
 
Posts: 3
Joined: Mon Jun 07, 2010 2:35 pm
Credit in hand: 0.00

Re: TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Postby -asal budak kampung- » Mon Jun 07, 2010 7:18 pm

satsuma wrote:fenomena kena kejar hantu.. :lol2:



hahaha klu kmu mau tau paling banyak hantu d kk lh,,klu kmu mau kana kejar hantu ko pigi lh bh kg air tgh2 mlm,,banyak 2 hantu,,suka :lolrf: isap *CENSORED*,,wakakaka :lolrf:
User avatar
-asal budak kampung-
 
Posts: 3
Joined: Mon Jun 07, 2010 2:35 pm
Credit in hand: 0.00

Re: TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Postby MonsterZ » Mon Jun 07, 2010 9:11 pm

apek wrote:
sompoton wrote:sna pulau gaya..
hantu pilak2 :wall:



:lolrf: :lolrf: :lolrf: c
yung tik li sja yg berani sama antu2 yg d peliharanya tuh :lolrf: :lolrf: :lolrf:


d jalanbukit santung di lintas tuh pun ada.....
critanya gini,waktu ptg dlm jam 6 gitu,adik ku ambik video pakai hpnya.kunun2 mau pok nampak yg bukan2..last2 nampak antu budak,mcm b'gantung bunuh diri!tp ndak mengacau urang!kalo tengok realiti,ndakda apa2,tp dlm hp nampak mcm budak tuh huyung hayang!last2,hp t'buang,member2 semua lari...takut!!!!! :lolrf: masi ada dlm hp ku apa yg dia rakam tuh :handrub:

yaka?ada ka d jln bukit santung tu?slalu mlm2 saya lalu sana tu tau,tiada pa2 pn.. tpi nda juga mau2 la.. laju juga gia sy drive.. kadang2 pening2 sy lalu sana jadi focus tul sy drive.. :slaugh:
User avatar
MonsterZ
Peminat SF
Peminat SF
 
Posts: 465
Joined: Wed Dec 23, 2009 12:55 pm
Credit in hand: 20.63
Bank: 0.00
Location: penampang,kk,tamparuli,ranau.

Re: TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Postby alraunewolff » Sat Dec 18, 2010 11:49 pm

halo..wa siok2 jg cerita kmu ni hihihi.. sya pn da crita jg... tpi nnt lah
whatever chaste and true
User avatar
alraunewolff
 
Posts: 81
Joined: Sat Dec 18, 2010 11:00 pm
Credit in hand: 52.34
Bank: 2,229.76
Location: sabah

Re: TEMPAT2 BERHANTU DI NEGERI SABAH.

Postby Shu Khi » Sun Dec 19, 2010 4:33 pm

alraunewolff wrote:halo..wa siok2 jg cerita kmu ni hihihi.. sya pn da crita jg... tpi nnt lah

Apa lagi ko mo simpan-simpan..kasi cerita la..
tapi bagus kalau engah malam ba kan.. :slaugh:
mana-mana ja...
'The tragedy of life is not much what men suffer, but rather what they miss'
User avatar
Shu Khi
Respected SF Veteran
Respected SF Veteran
 
Posts: 22227
Joined: Sun Nov 02, 2008 10:53 pm
Credit in hand: 138.47
Bank: 53,954.04
Location: Kota Kinabalu

PreviousNext

  • Similar topics
    Replies
    Views
    Author

Return to Mystery, Paranormal & Supernatural

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


Ads

User Menu

Login Form

Style switcher

Who is online

In total there are 2 users online :: 0 registered, 0 hidden and 2 guests (based on users active over the past 5 minutes)
Most users ever online was 210 on Thu Jul 12, 2012 11:58 pm

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests
Copyright © 2004-2012 SabahForum.com. All Rights Reserved.