“TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Bincang tentang hal berkaitan kristianiti. Pastikan perbincangan tidak melanggar peraturan forum. Harap jangan timbulkan isu yang tidak membawa manfaat.

Moderator: Moderators

Forum rules
Please read the Forum's Posting Requirements if you want to start or reply to a post in this forum.
READ: SabahForum.com Board-Wide Rules & Regulations

Re: “TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Postby gintak007 » Sun Jul 19, 2009 9:55 am

1 John 4:1-6
"DO NOT BELIEVE EVERYONE WHO CLAIMS TO SPEAK BY THE SPIRIT. You must TEST THEM to see if the spirit they have comes from God. For there are many FALSE PROPHETS in the world. This is how we know if they have the Spirit of God: If a person claiming to be a PROPHET acknowledges that Jesus Christ came in a real body, that person has the Spirit of God. But if someone claims to be a PROPHET and does not acknowledge the truth about Jesus, that person is NOT from God. Such a person has the spirit of the Antichrist, which you heard is coming into the world and indeed is already here. But you belong to God, my dear children. You have already won a victory over those people, because the Spirit who lives in you is greater than the spirit who lives in the world. THOSE PEOPLE BELONG TO THIS WORLD, SO THEY SPEAK FROM THE WORLD VIEWPOINT, AND THE WORLD LISTENS TO THEM. But we belong to God, and those who know God listens to us. If they do not belong to God, they do not listen to us. That is how we know if someone has the Spirit of Truth or the SPIRIT OF DECEPTION."

Matt 7:15-20
Jesus says, "Beware of the FALSE PROPHETS, who come to you in SHEEP'S CLOTHING but INWARDLY ARE RAVENOUS WOLVES. You will know them by their FRUITS. (17) A Good Tree produces Good Fruit, and a Bad Tree produces Bad Fruit. A Good Tree can’t produce bad fruit, and a Bad tree can’t produce Good Fruit. So every Tree that does not produce Good Fruit is chopped down and thrown into the Fire. Yes, just as you can identify a Tree by its Fruit, so you can IDENTIFY PEOPLE BY THEIR ACTIONS."

---------
Sudah terbukti banyak nabi palsu akan muncul selepas Tuhan Jesus balik ke surga.
Contoh:
1. But if someone claims to be a PROPHET and does not acknowledge the truth about Jesus, that person is NOT from God..

2. Yes, just as you can identify a Tree by its Fruit, so you can IDENTIFY PEOPLE BY THEIR ACTIONS."
gintak007
Peminat SF
Peminat SF
 
Posts: 408
Joined: Sat Sep 13, 2008 2:28 pm
Credit in hand: 0.00

Advertisement

Re: “TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Postby Payau Putih » Sun Jul 19, 2009 12:51 pm

gintak007 wrote:Sudah terbukti banyak nabi palsu akan muncul selepas Tuhan Jesus balik ke surga.
Contoh:
1. But if someone claims to be a PROPHET and does not acknowledge the truth about Jesus, that person is NOT from God..

2. Yes, just as you can identify a Tree by its Fruit, so you can IDENTIFY PEOPLE BY THEIR ACTIONS."


Salaam Gintak007,

Mungkin bulih buka topik baru khusus untuk membincangkan siapa nabi palsu itu.... disini sudah terlalu bercampur aduk... susah untuk dibuat rujukan kelak... sia akan turut serta kalau ada masa... insya allah.... tapi bulih kaitu sakap melayu sebab sia nda berapa faham tu sakap omputih... maklum sikul nda tinggi kunun... nda faham langsung buyuk pulak kan.. sikit2 tu bulihlah... tapi sia takut pulak tesalah faham... sedangkan sakap melayu pun kadang-kadang kita tesalah faham... inikan pulak yang sia nda berapa pandai... bulih kan.. :lovely:
Asal saja kamurang tau bah...
User avatar
Payau Putih
Peminat Setia SF
Peminat Setia SF
 
Posts: 580
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 am
Credit in hand: 0.00
Location: Sabah Bertuah

Re: “TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Postby bahu » Sun Jul 19, 2009 1:36 pm

yyookkuu wrote:..mari kita sama2 renungi sama ada topik di atas benar atau pun tidak..... :hmmm: :hmmm: http://harunyahya.com/indo/buku/yesusakankembali05.htm

terima kasih link tu yyookkuu. link tersebut mengesahkan bahawa Al'Quran Islam tidak menyatakan bahawa Nabi Isa Almasih dibunuh. sebetulnya menurut Al'Quran Nabi Isa Almasih telah diangkat sebelum disalibkan.

Walaubagaimanapun Alkitab kristen ada pengesahan bahawa Nabi Isa Almasih telah disalibkan dan dibunuh seperti dalam quote ini di page 24:
Lukas 24:39
Yesus berkata: "Lihatlah tangan-Ku dan kaki-Ku: Aku sendirilah ini; rabalah Aku dan lihatlah...

Yohanes 20:27-28
Kemudian Ia berkata kepada Tomas: "taruhlah jarimu di sini dan lihatlah tangan-Ku, ulurkanlah tanganmu dan cucukkan ke dalam lambung-Ku dan jangan engkau tidak percaya lagi, melainkan percayalah." Tomas menjawab Dia: "Ya Tuhanku dan Allahku!"

Inilah bukti bahawa Yesus benar-benar disalib kerana ada bekas lubang pada tapak tangan dan lambung.
bahu
Teman Setia SF
Teman Setia SF
 
Posts: 2153
Joined: Fri May 09, 2008 3:19 pm
Credit in hand: 11.94
Location: America U.S

Re: “TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Postby bahu » Sun Jul 19, 2009 1:50 pm

sekarang menurut forumer yang saya faham dari pendapat mereka:
kutu air = Allah S.W.T, Nabi Isa Almasih (Roh Kudus)
Payau_putih = Alla S.W.T, Nabi Muhammad (Roh Kudus)
bilis = Allah S.W.T, Nabi Isa Almasih (bukan Roh Kudus)
bahu
Teman Setia SF
Teman Setia SF
 
Posts: 2153
Joined: Fri May 09, 2008 3:19 pm
Credit in hand: 11.94
Location: America U.S

Re: “TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Postby bahu » Sun Jul 19, 2009 1:54 pm

Payau Putih wrote:Salaam Gintak007,

Mungkin bulih buka topik baru khusus untuk membincangkan siapa nabi palsu itu.... disini sudah terlalu bercampur aduk... susah untuk dibuat rujukan kelak... sia akan turut serta kalau ada masa... insya allah.... tapi bulih kaitu sakap melayu sebab sia nda berapa faham tu sakap omputih... maklum sikul nda tinggi kunun... nda faham langsung buyuk pulak kan.. sikit2 tu bulihlah... tapi sia takut pulak tesalah faham... sedangkan sakap melayu pun kadang-kadang kita tesalah faham... inikan pulak yang sia nda berapa pandai... bulih kan.. :lovely:

Nabi palsu yang dimaksudkan oleh Gintak007 ialah di antara Nabi Muhammad dan Nabi seterusnya jika ada. Jelas dalam Alkitab yang Gintak007 beri bahawa ada banyak Nabi palsu muncul selepas Nabi Isa Almasih wafat atau naik ke syurga.
bahu
Teman Setia SF
Teman Setia SF
 
Posts: 2153
Joined: Fri May 09, 2008 3:19 pm
Credit in hand: 11.94
Location: America U.S

Re: “TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Postby Salou » Sun Jul 19, 2009 1:58 pm

Sila balik ke perbincangan topik asal. Pastikan Peraturan Forum dipatuhi

terima kasih
User avatar
Salou
Global Mod
Global Mod
 
Posts: 11986
Joined: Sat Sep 13, 2008 9:18 am
Credit in hand: 53.99
Bank: 10,289.76
Location: Kota Kinabalu & Penampang, Sabah

Re: “TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Postby bahu » Sun Jul 19, 2009 2:20 pm

bahu wrote:sekarang menurut forumer yang saya faham dari pendapat mereka:
kutu air = Allah S.W.T, Nabi Isa Almasih (Roh Kudus)
Payau_putih = Alla S.W.T, Nabi Muhammad (Roh Kudus)
bilis = Allah S.W.T, Nabi Isa Almasih (bukan Roh Kudus)

maaf ya...ada kesilapan. sebenarnya saya patut tulis begini:

Kutu air = Allah s.w.t, Nabi Isa Almasih (Roh Kudus)
Payau_Putih = Allah s.w.t, Nabi Muhammad (Roh Kudus)
bilis = Allah s.w.t, Nabi Muhammad (bukan Roh Kudus).

terima kasih perhatian saudara/i.
bahu
Teman Setia SF
Teman Setia SF
 
Posts: 2153
Joined: Fri May 09, 2008 3:19 pm
Credit in hand: 11.94
Location: America U.S

Re: “TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Postby yyookkuu » Sun Jul 19, 2009 3:45 pm

bahu wrote:
yyookkuu wrote:..mari kita sama2 renungi sama ada topik di atas benar atau pun tidak..... :hmmm: :hmmm: http://harunyahya.com/indo/buku/yesusakankembali05.htm

terima kasih link tu yyookkuu. link tersebut mengesahkan bahawa Al'Quran Islam tidak menyatakan bahawa Nabi Isa Almasih dibunuh. sebetulnya menurut Al'Quran Nabi Isa Almasih telah diangkat sebelum disalibkan.

Walaubagaimanapun Alkitab kristen ada pengesahan bahawa Nabi Isa Almasih telah disalibkan dan dibunuh seperti dalam quote ini di page 24:
Lukas 24:39
Yesus berkata: "Lihatlah tangan-Ku dan kaki-Ku: Aku sendirilah ini; rabalah Aku dan lihatlah...

Yohanes 20:27-28
Kemudian Ia berkata kepada Tomas: "taruhlah jarimu di sini dan lihatlah tangan-Ku, ulurkanlah tanganmu dan cucukkan ke dalam lambung-Ku dan jangan engkau tidak percaya lagi, melainkan percayalah." Tomas menjawab Dia: "Ya Tuhanku dan Allahku!"

Inilah bukti bahawa Yesus benar-benar disalib kerana ada bekas lubang pada tapak tangan dan lambung.


...jelas ceritanya sungguh berbeda dengan penerangan yg ini...memang benar apa yang saudara "bahu" katakan...terima kasih. :)
http://sahalanapitupulu.wordpress.com/2 ... yesus-itu/
User avatar
yyookkuu
Veteran SF
Veteran SF
 
Posts: 11451
Joined: Sat Dec 20, 2008 4:15 pm
Credit in hand: 40.56
Bank: 20,054.43

Re: “TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Postby need 4 speed » Sun Jul 19, 2009 4:58 pm

bahu wrote:
bahu wrote:sekarang menurut forumer yang saya faham dari pendapat mereka:
kutu air = Allah S.W.T, Nabi Isa Almasih (Roh Kudus)
Payau_putih = Alla S.W.T, Nabi Muhammad (Roh Kudus)
bilis = Allah S.W.T, Nabi Isa Almasih (bukan Roh Kudus)

maaf ya...ada kesilapan. sebenarnya saya patut tulis begini:

Kutu air = Allah s.w.t, Nabi Isa Almasih (Roh Kudus)
Payau_Putih = Allah s.w.t, Nabi Muhammad (Roh Kudus)
bilis = Allah s.w.t, Nabi Muhammad (bukan Roh Kudus).

terima kasih perhatian saudara/i.



Salam sf...Saudara Bahu,

Kalu buli sia mau tahu bah....
1.dlm agama Kristian..apakah definisi sebenar Tuhan?
2. Ada berapa Tuhan untuk org Kristian?
3. Siapakah yg disebut2 berpangkat Nabi dlm 'Bible'?
4.Apakah atau siapakah itu 'Roh Kudus' dlm kacamata agama Kristian?
5.Ada bezakah kristian RC dgn SIB dan SDA itu? apalagi itu Charismatic Calvary?

Sia minta maaf kalu banyak bertanya...tapi sia takut sesat berbincang kalu tia tanya bah...maklumlah sia ni kurang pengetahuan pasal agama Kristian...ini sekadar mau berbincang dan bertukar2 pendapat saja bah...sbab kita hidup dlm satu negeri tapi berbagai suku dan berbeza agama..tapi ujung2 kita kena hidup bersama sbagai rakyat Sabah yg harmoni,kan... :clap2:
life is but a dream...
User avatar
need 4 speed
Peminat SF
Peminat SF
 
Posts: 483
Joined: Tue Mar 17, 2009 10:15 am
Credit in hand: 0.00

Re: “TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Postby Payau Putih » Sun Jul 19, 2009 9:10 pm

bahu wrote:
bahu wrote:sekarang menurut forumer yang saya faham dari pendapat mereka:
kutu air = Allah S.W.T, Nabi Isa Almasih (Roh Kudus)
Payau_putih = Alla S.W.T, Nabi Muhammad (Roh Kudus)
bilis = Allah S.W.T, Nabi Isa Almasih (bukan Roh Kudus)

maaf ya...ada kesilapan. sebenarnya saya patut tulis begini:

Kutu air = Allah s.w.t, Nabi Isa Almasih (Roh Kudus)
Payau_Putih = Allah s.w.t, Nabi Muhammad (Roh Kudus)
bilis = Allah s.w.t, Nabi Muhammad (bukan Roh Kudus).

terima kasih perhatian saudara/i.


Salaam,

Sama ada sia yang silap tulis dengan kenyataan sia sebbelumnya sehingga sukar untuk difahami atau ko sengaja untuk memutar belitkan kenyataan hanya ko sahaja yang tahu... sia sudah mengatakan bahwa roh suci bukan sahaja kepada nabi Muhammad malah ianya merujuk kepada semua manusia di dunia ini.

Sepatutnya simpulan ko diatas adalah Payau Putih = Nabi Muhammad dan seluruh manusia (Roh Kudus)

dan dalam kenyataan sia belum ini tidak pernah mengatakan Allah adalah Roh Kudus, oleh itu jangan samakan ajaran kristian dengan ajaran islam.

Sia quote semula kenyataan sia seblum ini di page sebelum ini;

Sia sudah membuktikan melalui Bible bahwa ada penyataan akan kedatangan Nabi Muhammad dalam Bible dan sebenarnya ada banyak lagi... Melalui Al Quran, sia percaya adanya Roh Qudus dan sebenarnya kita semua adalah roh qudus hanya selepas kita dilahirkan dan membesar barulah kita ada pahala dan dosa bergantung kepada amalan kita.... maka sebelum itu kita adalah suci (bebas dari dosa).... dan baginda Nabi Muhammad adalah salah seurang dari berjutaan manusia didunia ini yang asalnya adalah roh suci. Terima kasih.

Terima kasih.
Asal saja kamurang tau bah...
User avatar
Payau Putih
Peminat Setia SF
Peminat Setia SF
 
Posts: 580
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 am
Credit in hand: 0.00
Location: Sabah Bertuah

Re: “TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Postby Payau Putih » Sun Jul 19, 2009 9:16 pm

Ops silap post :lol2:
Asal saja kamurang tau bah...
User avatar
Payau Putih
Peminat Setia SF
Peminat Setia SF
 
Posts: 580
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 am
Credit in hand: 0.00
Location: Sabah Bertuah

Re: “TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Postby Salou » Sun Jul 19, 2009 9:49 pm

Terdapat banyak post-post dalam topik ini yang keluar tajuk dan tidak berkaitan langsung dengan perbincangan topik dan kepada pembuka topik adakah persoalan yang ditimbulkan dalam topik kamu ini sudah terjawab?
User avatar
Salou
Global Mod
Global Mod
 
Posts: 11986
Joined: Sat Sep 13, 2008 9:18 am
Credit in hand: 53.99
Bank: 10,289.76
Location: Kota Kinabalu & Penampang, Sabah

Re: “TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Postby Kutu-Air » Mon Jul 20, 2009 12:53 am

salou wrote:Terdapat banyak post-post dalam topik ini yang keluar tajuk dan tidak berkaitan langsung dengan perbincangan topik dan kepada pembuka topik adakah persoalan yang ditimbulkan dalam topik kamu ini sudah terjawab?


betul la, memang sudah terkeluar tajuk. sampai ada pula keluar kenyataan nabi palsu dan sebagainya. Bah saya bagi pendapat muktamad saya mengenai tajuk ini ... tuhan Allah bagi 3 agama langit iaitu Islam, Kristen dan Yahudi adalah Tuhan yang SATU, tiada bezanya. Beza cuma dari segi panggilan terhadap tuhan tersebut, cara penyembahan, dan rumah ibadat. Dan manusia bukannya Tuhan, serta pandai mengada-adakan cerita serta meminda fakta-fakta samada firman langsung dari Tuhan mahupun petikan-petikan daripada mana-mana Al-Kitab sekalipun. Manusia tidak sempurna, jadi walau mana pun Kitab yang dijadikan rujukan, tidak ada cara yang pasti dan sahih mengatakan bahawa isi kandungannya adalah 100% benar. Manusia memang mempunyai lumrah mengubah-suai cerita mengikut keadaan dan keperluan. Jika tidak, tidak mungkin berlaku penentangan golongan Protestant terhadap golongan Katolik suatu masa dahulu. Begitu juga pertentangan di antara golongan Sufi dan golongan Syiah.

Agama yg kita anuti hari ini, cuma tinggal kita amalkan menurut apa yang kita pelajari. Usahlah dicari perbezaan yang bakal membawa kepada perbalahan kerana itu akan menyentuh soal sensitiviti penganut sesuatu agama. lebih-lebih lagi ada di antara forumers nampaknya cuba untuk meniup api. Jgn begitu bah, kita ni hidup pelbagai kaum dan agama. Jgn sampai kita jadi mcm di Palestin.

bagi saya sudah cukup yakin dengan agama saya kerana kebanyakan Kitab rujukan selain Al-Quran terutamanya Hadis Sahih dirawikan sebelum dijilidkan. Satu hadis sahaja mengambil masa ada sehingga berpuluh tahun untuk disahihkan. Dan Islam sendiri mengakui kenabian Adam, Jesus, Moses, David, Joseph, Zachariah, (tidak mengikut urutan) dan selebihnya yang turut dinyatakan dalam Kitab-Kitab Torah, Psalm, dan Bible dan menyatakan bahawa terdapat beratus-ratus Nabi telah diutuskan Allah sebelum kedatangan Muhammad S.A.W.

Berdasarkan pengakuan Kenabian oleh Al-Quran terhadap Nabi-Nabi terdahulu, maka kesimpulan adalah Tuhan Allah bagi Agama Islam dan Kristen adalah SATU dan SAMA sahaja. Kita saja bah itu yg mau kunun kasi beza. Akibat mencari perbezaan inilah yang bakal membawa kepada peperangan.
Happiness is like peeing in your pants... Everyone can see it but only you can feel the warmth.
User avatar
Kutu-Air
Peminat Setia SF
Peminat Setia SF
 
Posts: 689
Joined: Fri Feb 20, 2009 11:02 pm
Credit in hand: 14.54
Location: Sembulan, Kota Kinabalu

Re: “TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Postby bahu » Mon Jul 20, 2009 9:38 am

salou wrote:Terdapat banyak post-post dalam topik ini yang keluar tajuk dan tidak berkaitan langsung dengan perbincangan topik dan kepada pembuka topik adakah persoalan yang ditimbulkan dalam topik kamu ini sudah terjawab?

terpulang pada individu. pada saya TUHAN ALLAH antara kristian Pada dasar/akarnya ialah sama.
Islam = Allah s.w.t (rujuk page 1)
Kristian = Allah s.w.t (rujuk page 1)

sama kerana Tuhan yang disembah oleh nabi-nabi dulu seperti Abraham (Ibrahim) adalah sama. Perbezaannya cuma kepada ajaran antara Nabi Isa Almasih dengan Nabi Muhammad seperti yang tertulis dalam Alkitab dan Al'Quran. Mengikut penelitian saya Alkitab tidak dapat dirujuk sebagai kitab injil oleh umat Islam kerana sangat bertentangan akan sejarah, kematian dan pengangkatan mengenai Nabi Isa Almasih. Jika mereka merujuk kedua-dua sekaligus dan menganggap Alkitab itu sebagai sebahagian dari kitab injil mereka adalah satu kesilapan besar kerana terdapat pertentangan kandungan dalam Al'Quran.

Menurut Islam dalam Al'Quran, Nabi Isa Almasih tidaklah disalibkan, mati dan dikuburkan. sebaliknya Nabi Isa Almasih terus naik ke syurga untuk mengelak daripada siksaan salib sehingga menggunakan orang lain yang serupa untuk menanggung deritanya.

Tetapi menurut Alkitab kristen Nabi Isa Almasih disalibkan, mati, dikuburkan, bangkit naik ke syurga dan seterusnya akan datang kembali nanti. Kematiannya dapat diceritakan dan dibuktikan dengan menunjukkan telapak tangan dan lambungNya seperti apa yang diraba oleh Tomas seperti yang saya hujahkan.

Oleh itu apabila wujud dua kisah yang berlainan ini maka wujudlah kesimpulan bahawa Tuhan Allah antara Kristian dan Islam adalah TIDAK SAMA. Iaitu:
Islam = Allah s.w.t
Kristian = Allah s.w.t (Allah Bapa), Nabi Isa Almasih (Allah Anak) dan Roh Kudus.
bahu
Teman Setia SF
Teman Setia SF
 
Posts: 2153
Joined: Fri May 09, 2008 3:19 pm
Credit in hand: 11.94
Location: America U.S

Re: “TUHAN ALLAH” untuk Islam dan Kristian adalah sama.

Postby bahu » Mon Jul 20, 2009 9:52 am

Dalam kristen, peranan dan pekerjaan Roh Kudus jelas dan dapat dirasakan selepas Yesus wafat dan naik ke syurga. Memang Roh Kudus telah ada sebelum manusia diciptakan. sebab peranan Roh Kudus lah maka bumi terbentuk/tercipta. Peranan Roh Kudus jugalah manusia dibentuk. Allah hanya menitah tetapi Roh Kudus yang membuat. Samalah kes, Boss hanya cakap buat itu, dan pekerja melakukanya. iaitu:
Allah = sebagai Boss!
Roh Kudus = sebagai pekerja.

Dari segi misi penyelamatan manusia dan penyucian dosa:
Allah = perintahkan Yesus harus mati disalibkan
Yesus = Melakukan perintah dan mesti mati disalibkan
Roh Kudus = menguatkan/menjaga Yesus agar terlaksana titah Allah sebab dalam keadaan Yesus sebagai manusia banyak karenah seperti kita.

Ingat Yesus pernah dicobai oleh Iblis dengan tawaran yang paling lumayan.

Mat 4:8, Dan Iblis membawa-Nya pula ke atas gunung yang sangat tinggi dan memperlihatkan kepada-Nya semua kerajaan dunia dengan kemegahannya,
Mat 4:9, dan berkata kepada-Nya: "Semua itu akan kuberikan kepada-Mu, jika Engkau sujud menyembah aku."
Mat 4:10, Maka berkatalah Yesus kepadanya: "Enyahlah, Iblis! Sebab ada tertulis: Engkau harus menyembah Tuhan, Allahmu, dan hanya kepada Dia sajalah engkau berbakti!"

Semua kerajaan iblis sanggup serahkan! huh!, kalau bukan Roh Kudus yang memastikan Yesus mesti mati di kayu salib sudah tentu Yesus akan mengkhianati Allah! sebab tak perlu derita jika ikut iblis! syukurlah pekerjaan Roh Kudus dalam Yesus sehingga terlaksana misi Allah.
bahu
Teman Setia SF
Teman Setia SF
 
Posts: 2153
Joined: Fri May 09, 2008 3:19 pm
Credit in hand: 11.94
Location: America U.S

PreviousNext

  • Similar topics
    Replies
    Views
    Author

Return to Christianity

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


Ads

User Menu

Login Form

Style switcher

Who is online

In total there is 1 user online :: 0 registered, 0 hidden and 1 guest (based on users active over the past 5 minutes)
Most users ever online was 210 on Thu Jul 12, 2012 11:58 pm

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
Copyright © 2004-2012 SabahForum.com. All Rights Reserved.